11. veljače obilježava se Dan jedinstvenog europskog broja za hitne službe 112. U državama Europske unije broj 112 koristi se temeljem Odluke Vijeća Europskih zajednica o ustanovljenju jedinstvenog europskog broja za hitne službe.
Jedinstveni europski broj za hitne službe 112 u Republici Hrvatskoj uveden je 11. veljače 2005. godine. Sustav 112 u Republici Hrvatskoj djeluje unutar Ravnateljstva civilne zaštite i neprekidno (365/24/7) osigurava zaprimanje dojava na jedinstveni europski broj za hitne službe 112 putem telefona, SMS poruka i e-poziva iz vozila.
Od uspostave broja 112 u Republici Hrvatskoj 2005. do kraja 2021. na broj 112 zaprimljeno je nešto više od 32 milijuna. U 2021. godini centri 112 su zaprimili ukupno 1.872.866 poziva od kojih su kod 1.531.275 poziva postupale hitne i druge nadležne službe. Građani su prepoznali značaj broja 112 budući da se u 2021. godini 82% svih poziva odnosilo na postupanje hitnih službi.
Radi ublažavanja pritiska na broj 112 zbog COVID-19 na inicijativu Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske uveden je broj 113, kao besplatni broj za sve informacije povezane s koronavirusom. Broj 113 je aktiviran 18. ožujka 2020. godine. Od uvođenja broja 113 pa do kraja 2021. godine ukupno je upućeno 938.998 poziva na broj 113 i 183.165 poziva na broj 112 vezano za informacije o koronavirusu.
Značajke i prednosti broja i Sustava 112 :
Broj 112 dostupan je 24 sata dnevno, a pozivi su besplatni sa svih javnih telefonskih govornica, mobilnih ili fiksnih telefonskih priključaka
Pozivatelj ne mora poznavati telefonske brojeve hitnih službi te njihove teritorijalne i strukovne nadležnosti, što je posebno značajno za turiste ili pozivatelje u stresnim okolnostima
Pozivom na broj 112 može se dobiti pomoć bilo koje hitne službe: policije, vatrogasaca, hitne medicinske pomoći, gorske službe spašavanja, službe traganja i spašavanja na moru, inspekcije ili komunalne službe te udruga građana koje su svojim aktivnostima i sposobnostima vezane za sustav civilne zaštite, kao što su lovci ili ronioci
Sustav 112 omogućava lociranje pozivatelja na broj 112, te prijem hitnog poziva na stranim jezicima
Pozivom na 112 štedi se vrijeme jer jedan poziv praktički paralelno alarmira nekoliko službi, odnosno operater na broju 112 nakon dojave hitnog slučaja alarmira i komunikacijski koordinira sve hitne službe potrebne u konkretnoj situaciji
Hitne službe u svome operativnom radu nisu ometane zlonamjernim ili višestrukim opetovanim pozivima o istom hitnom slučaju jer im operater centra 112 takve pozive ne prespaja.
Pozivom na broj 112 može se pokrenuti:
akcija traganja i spašavanja na kopnu i moru
hitni prijevoz zrakom unesrećenog, organa ili tima za transplantaciju, timova za traganje i spašavanje ili vatrogasaca
lociranje unesrećenog pozivatelja
angažiranje nadležnih operativnih snaga i sudionika sustava civilne zaštite
Kako bi dodatno upoznali djecu i mlade s značenjem i samim sustavom europskog broja 112, Grad Sveta Nedelja i Civilna zaštita Grada Svete Nedelje, izradili su prigodnu knjižnu oznaku (bookmark za knjige) te školama na području grada prošle godine dostavili 1800 komada navedenih oznaka, a ove godine postavili plakate na sva frekventna područja i javne ustanove.
Svim djelatnicima obuhvaćenim sustavom 112 čestitamo na predanom radu koji svakodnevno s velikom odgovornošću obavljaju i doprinose unaprjeđenju sustava pomoći i upućujemo iskrenu zahvalnost povodom obilježavanja Dana europskog broja 112!