Zajedno za Petrinju, Sisak i Glinu! Grad Sveta Nedelja provodi akciju prikupljanja sredstava za potpunu obnovu obiteljske kuće iz područja pogođenog potresom! Saznaj više!
Trenutno prikupljeno:
24.190,14 HRK

DAN EUROPSKOG BROJA 112

11. veljače obilježava se Dan jedinstvenog europskog broja za hitne službe 112. U državama Europske unije broj 112 koristi se temeljem Odluke Vijeća Europskih zajednica o ustanovljenju jedinstvenog europskog broja za hitne službe.

Jedinstveni europski broj za hitne službe 112 u Republici Hrvatskoj uveden je 11. veljače 2005. godine. Sustav 112 u Republici Hrvatskoj djeluje unutar Ravnateljstva civilne zaštite i neprekidno (365/24/7) osigurava zaprimanje dojava na jedinstveni europski broj za hitne službe 112 putem telefona, SMS poruka i e-poziva iz vozila.
Od uspostave broja 112 u Republici Hrvatskoj 2005. do kraja 2020. na broj 112 zaprimljeno je nešto više od 30.000.000 poziva. Analizom strukture poziva vidljivo je značajno povećanje svjesnosti građana o dostupnosti i namjeni broja 112. Naime, promatrajući razdoblje prvih pet godina (2005. – 2009.) od uvođenja broja 112 u Republici Hrvatskoj vidljivo je kako je u ukupnom broju poziva njih 77% predstavljalo nenamjenske odnosno zlonamjerne pozive, a što je u značajnoj mjeri otežavalo rad sustava 112.
U 2020. godini centri 112 su zaprimili ukupno 1.572.032 poziva od kojih je 1.233.218 bilo namjenskih. U 2020. godini zabilježeno je 544.291 događaja od kojih je 277.390 bilo medicinskih, 115.918 sigurnosnih, 93.962 složenih i 22.021 vatrogasnih.
Prikazane brojke poziva i događaja zabilježenih u sustavu 112 tijekom 2020. godine, u odnosu na protekle godine, jasno pokazuju da su izvanredne situacije uzrokovane potresima i pandemijom COVID-19 značajno utjecale na veliko povećanje aktivnosti u sustavu civilne zaštite i hitnih službi. Broj složenih događaja, koji su zabilježeni u sustavu 112 i koji se odnose na postupanja operativnih snaga civilne zaštite, bio je 3,7 puta veći nego u 2019. godini. Broj dojavljenih medicinskih događaja je narastao za 13 %, dok je broj sigurnosnih događaja (postupanja policije) porastao za 2.5 %, a vatrogasnih za 1,3 %. Pri tome je potrebno imati na umu da su hitne službe (policija, vatrogasci i HMS) primali pozive i direktno na svoje brojeve 192, 193 i 194.

Radi ublažavanja pritiska na broj 112 zbog COVID-19 na inicijativu Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske uveden je broj 113, kao besplatni broj za sve informacije povezane s koronavirusom. Broj 113 je aktiviran 18. ožujka 2020. godine. Dana 29. svibnja 2020. godine je zbog smirivanja stanja s COVID-19 stavljen u mirovanje. U navedenom razdoblju građani uputili 556.279 poziva. Broj 113 je ponovno aktiviran 1. rujna 2020. godine, kada je broj zaraženih koronavirusom ponovno počeo značajno rasti. Od tada pa do kraja 2020. godine građani su na broj 113 uputili 134.768 poziva.

Značajke i prednosti broja i Sustava 112 :

  • Broj 112 građanima i turistima dostupan je 24 sata dnevno, a pozivi su besplatni sa svih javnih telefonskih govornica, mobilnih ili fiksnih telefonskih priključaka
  • Pozivatelj ne mora poznavati telefonske brojeve hitnih službi te njihove teritorijalne i strukovne nadležnosti, što je posebno značajno za turiste ili pozivatelje u stresnim okolnostima
  • Pozivom na broj 112 može se dobiti pomoć bilo koje hitne službe: policije, vatrogasaca, hitne medicinske pomoći, gorske službe spašavanja, službe traganja i spašavanja na moru, inspekcije ili komunalne službe te udruga građana koje su svojim aktivnostima i sposobnostima vezane za sustav civilne zaštite, kao što su lovci ili ronioci
  • Sustav 112 omogućava lociranje pozivatelja na broj 112, te prijem hitnog poziva na stranim jezicima
  • Pozivom na 112 štedi se vrijeme jer jedan poziv praktički paralelno alarmira nekoliko službi, odnosno operater na broju 112 nakon dojave hitnog slučaja alarmira i komunikacijski koordinira sve hitne službe potrebne u konkretnoj situaciji
  • Hitne službe u svome operativnom radu nisu ometane zlonamjernim ili višestrukim opetovanim pozivima o istom hitnom slučaju jer im operater centra 112 takve pozive ne prespaja.

Pozivom na broj 112 može se pokrenuti:

  • akcija traganja i spašavanja na kopnu i moru
  • hitni prijevoz zrakom unesrećenog, organa ili tima za transplantaciju, timova za traganje i spašavanje ili vatrogasaca
  • lociranje unesrećenog pozivatelja
  • angažiranje nadležnih operativnih snaga i sudionika sustava civilne zaštite

Kako bi dodatno upoznali djecu i mlade s značenjem i samim sustavom europskog broja 112, Grad Sveta Nedelja i Civilna zaštita Grada Svete Nedelje, izradili su prigodnu knjižnu oznaku (bookmark za knjige) te školama na području grada dostavili 1800 komada navedenih.

Svim djelatnicima obuhvaćenim sustavom 112 čestitamo na predanom radu koji svakodnevno s velikom odgovornošću obavljaju i doprinose unaprjeđenju sustava pomoći i upućujemo iskrenu zahvalnost povodom obilježavanja Dana europskog broja 112!

Navigacija
Pretraga
Prilagođeni mod
Na vrh
Postavke kolačića Web stranice grada Sveta Nedelja koriste kolačiće u svrhu analitike i oglašavanja, kako bi mogli pružiti korisnicima najkvalitetniju uslugu, te kako bi mogli obavještavati korisnike o aktivnostima grada Sveta Nedelja i povezane službe grada Sveta Nedelja kroz ciljano oglašavanje.
Napredne postavke kolačića Web stranice grada Sveta Nedelja koriste kolačiće u svrhu analitike i oglašavanja, kako bi mogli pružiti korisnicima najkvalitetniju uslugu, te kako bi mogli obavještavati korisnike o aktivnostima grada Sveta Nedelja i povezane službe grada Sveta Nedelja kroz ciljano oglašavanje.
  • Osnovni kolačići
  • Kolačići vezani uz spremanje privola korisnika (ne sadrže identifikacijske podatke), te kolačići vezani uz anonimizirano praćenje prometa na stranicama grada Sveta Nedelja (Google Analytics)
  • Analitika
  • Sustav za naprednije praćenje ponašanja korisnika. Svi korisnici su anonimizirani i informacije o njima su svedene na vrstu operativnog sustava i pretraživač (browser) koji koriste.
  • Oglašavanje
  • Kolačići za izgradnju aninomiziranih retargeting lista u oglašivačkim platformama sustava Facebook i Google AdWords u svrhu kvalitetnijeg informiranja stanovništva o događanjima na području grada. Grada Sveta Nedelja ne dijeli svoje liste s trećim osobama, izuzev službi unutar grada Svete Nedelje (npr. Turistička zajednica).
  • Društvene mreže
  • Prikaz interaktivnih elemenata društvenih mreža na stranicama grada Sveta Nedelja

Pomoć s osobama s invaliditetom

Paleta boja

  • {{item.name}}

Veličina slova

  • Aa
Zatvorite